lørdag den 10. december 2016

Du sidder heroisk og redder verden, bag din skærm
Du er ridder af retfærdighed og den politiske korrekthed selv
Du peger fingre, af alt det der ikke skinner,
for du er en skade uden vinger
En bleg og buttet fugleunge
foran det (u)oplyste og fedtfinger-nussede tastatur
Og der sidder du,
foroverbøjet og efterhånden helt krumrygget,
med øjnene hypnotiseret til skærmen, og venter
Venter på den næste brøler,
den næste chance, den næste omgang, og det næste fix!
Om det så handler om Syrien,
kontanthjælpsreformen,
eller et menneskedyr der hoppede på toget uden billet
For alle véd jo,
at alt der står på internettet er SANDT!
Så du har jo travlt!
Og det er jo forståeligt!
De arbejdsløse svin,
kunne jo bare få et arbejde, ikke sandt?
Flygtningene,
kunne jo bare have klaret sig selv, ikke sandt?
Og alle de satans udlændinge,
kunne jo bare tage at lære Dansk, ikke sandt?
For slet ikke at snakke om de hjemløse,
de kunne jo bare have taget nogle bedre valg, ikke sandt?
Og de syge,
de kunne jo bare prøve at blive raske? Ikke sandt?
Og hvis jeg slog hul på hovedet,
så kunne jeg jo bare tage og lade være med at bløde, ikke sandt?
Og hvis jeg fik Roskildesyge,
så kunne jeg bare prøve på ikke at skide så meget? Ikke sandt?
For Fællesskabet!
Jeg skulle tage at lade være med at skide så meget,
for jeg ér jo en del af fællesskabet, ikke sandt?
Hvad skulle vi gøre uden Dig?
Hele landet ville jo være i sænk,
hvis ikke du kom med alle dine gloriske besværgelser!
Ja, vi ville være i en ubrugelig,
værdiløs og hjælpeløs tilstand uden dig
Men gud bevare os alle,
så har du heldigvis formeret dig til det tidobbelte
Allerede igår
så måske er vi alle blevet frelste, om et år?
Men helt ærligt, Hr. Økseskaft,
så er jeg forelsket, og jeg har fået nok
Og så længe du eksisterer
Så går jeg amok
Ja, jeg gider ikke engang
at vende vrangen på min ene sok
Og om dét,

kan du jo skrive en kronik!
Jeg er den politiske ukorretheds G.I Jane, Tak fordi du kom, tak for idag, og SUT MIN PIK!






















Ingen kommentarer:

Send en kommentar