onsdag den 9. marts 2016

Kære Gud
Hvem/hvad fuck du så end er

Her er min bøn:

For det første, så er der for mange timer i døgnet. Jeg kan ærtlig talt ikke se hvad formålet ER, når jeg vågner kvart i ti og sidder på en trappesten i støvregn, hvad skal vi med SÅ mange timer? Jeg mener, hvad skal jeg dog lave? Det er begrænset hvad vi kan i denne verden, så længe vi hverken kan flyve over tagene som alle fuglene der hænger i blokken, eller kan få et job som værtshus-navngiver. Det er også begrænset HVOR mange cigaretter jeg kan ryge. Jeg er begyndt at hoste. Har endda røget min teenage-astma væk.
For det andet, hvorfor lukker du så mange idioter ind? Du er den dårligste dørmand i universet. Du ville klart gå med store tunge guldsmykker og have tyrenakke. Og tage unge piger på røven. Men ok, du har god humor, det må jeg give dig. Først det med ryggen. Og så Donald Trump. Han er det sjoveste jeg længe har oplevet. Faktisk burde jeg komme på afvænning. Han er mit drug. Han er bedre end rødvin og morfin. Ej, okay. rødvin og morfin vinder valget hvert fjerde år. Og for det tredje, Gud, hvem/hvad fuck du så end er, du har fået lus. Du skal kæmmes, homie. Du skal i bad, du skal vaskes og du skal skiftes. Du skal bruge din hjerne, for fanden. Weekenden burde være på fire dage, bussen burde være gratis, du har sænket mine bryster og selv Sankt Peter griner af dig. Jeg mener, Danskernes Parti? Seriøst? Mænd og damer slæber plastikposer med pis og lort i arbejderkvarteret og jeg har spildt maling i min seng. Hele byen brænder. Hele verden græder. Og det værste er, at jeg er ligeglad og lykkeligt ulykkelig. Det er så tragisk og komisk på samme tid, at det hele er så smukt, at jeg græder af grin hver eneste gang solen den står op. For det fjerde, så bad jeg dig pænt om at give Lars Løkke store damebryster for længe siden. Og vi lavede en aftale, jeg lovede at blive tjekket for klamydia, og du skulle give mandslingen damebryster eller lade ham falde på en trappe så han på overlæben ville få et sår, der blev til et ar, der ville ligne et Hitlerskæg. Hvad er den af? Pia K anmelder S!vas og fortæller at pladen er god til at støvesuge til. Hvorfor har hun overhovedet taletid på sjælen? Det er derfor jeg har sorte render under mine øjne og æder flere piller end jeg spiser ketchup med spagetti. For det femte, så vil jeg også takke dig. For guldøl og mænd med brysthår. Kaffe og MDMA. Opvaskemiddel der dufter af æbler og laver grønne bobler. Ukrudt i rabatten, rindende vand i hanen og manden jeg sover med om natten. Og til sidst, og for det sjette, verden er den vildeste utopi, tak for det. Du er ornli' syg. Med Venlig Hilsen Maja Petrea Fox

Ingen kommentarer:

Send en kommentar